nuffnang

Terengganu Darul Iman

Anak buah kami bersekolah disini. Ibubapanya di Labuan,perh!! jauhnya!





Selepas 2 malam di Kelantan, kami meneruskan perjalanan ke kuala Terengganu. Sebelum itu, cikgu along yang berada di besut di hubungi untuk menjadi pemandu pelancong dan menguruskan penginapan di sana.
Kami sampai di rumah along di Kg. Raja, Besut dalam pukul 10 pg dan dihidangkan dengan nasi dagang dan laksam..best gila. Kemudian kami ke KT di temani oleh along dan maknya yg cun. mcm adik beradik je anak dan ibu ni!!. Tempat pertama yang dikunjungi di KT ialah tempat yang paling bersejarah di sini iaitu Stadium runtuh.
Adam : Ma, kenapa jadi macam ni ?
Mama ; Stadium ni runtuh.
Adam : Kenapa dia runtuh ?
Abah : Kena pijak altroman.
Adam : Itulah, adam dah cakap altroman tu memang wujud, tapi mama dan abah tak caya.
Itulah pendapat adam yang membuatkan kami ketawa.

Melawat stadium yang bersejarah.


Pengalaman aku melawat Terengganu pada tahun lepas menyebabkan aku tidak mahu membeli apa-apa di pasar payang yang sangat mahal. maka kami telah bersetuju untuk membeli belah di desa murni. Sesampainya kami di sana kami pun mulalah memilih barang 2 yang dikehendaki sehinggalah suamiku menelefon mengatakan pintu utama kedai tersebut telah ditutup tapi kami masih belum keluar.. Kami tak tahu pun bahawa kedai itu akan ditutup pukul 7.00 pm. Maka kamilah orang terakhir yang berjalan keluar dari kedai tersebut. He..he malu sungguh.

Tengok tu!! pintu dah tutup tapi tak ingat nak keluar lagi!!!



No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails