nuffnang

Hari Terakhir 2009





31.12.2009 (Khamis)merupakan hari terakhir 2009. Empat perkara besar berlaku dalam hidup ku hari ini, yang akan dikenang sampai bila-bila.


(1) Hari ini merupakan hari orientasi tahun 1 bagi sessi 2010. Adam, anak bongsu ku telah melangkah ke tahun 1. Sekejap sungguh masa berlalu, rasanya baru semalam aku diangkut ke hospital Seremban kerana tekanan darah tinggiku naik mendadak dan Adam terpaksa di induce untuk keluar dari kandungan untuk keselamatan ibu dan anak. Masih terasa sakit aku bertarung di labour room untuk melahirkannya. Alhamdulillah dah besar anak bujang kecik ku ini. Doaku semoga adam terus menjadi anak yang baik dan berakhlak mulia.



(2) Hari ini juga anak sulungku, kakak ditawarkan tempat untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Petronas dalam bidang Mechanical Engineering. Tawaran ini adalah untuk fast track program yang mana mereka akan mengikuti kuliah sebelum keputusan SPM keluar. Syukur ke hadrat Allah. Namun yang menjadi dilemmanya ialah kakak kurang berminat dalam bidang engineering tetapi dia lebih berminat dalam bidang yang lain. Dalam hal ini kami tidak mahu membuat pilihan. biarlah yang empunya diri membuat pilihan, kami hanya menasihati dan memantau.



(3) Hari ini aku memakai baju sutera ready made yang ku beli di KT dulu. Berwarna fuschia dari jenis siffon dan satin. Cantik. Aku bergaya sakan hari ini untuk menerima pendaftaran masuk murid-murid Pra-sekolah 2010. Petua yang ku terima dari orang lama, hari pertama jumpa anak murid kena pakai lawa-lawa dan wangi-wangi untuk bagi first impression yang baik pada mereka. Malangnya tanpa aku sedari baju yang ku pakai terbalik. Aku hanya menyedarinya dalam perjalanan balik dari sekolah. Aku kira tiada orang lain menyedarinya juga kerana tak ada sesiapa pun yang menegurnya walau pun ramai yang membelek baju tersebut. The moral of the story is.... kalau kita pakai cun-cun orang tak perasan sangat dengan kesilapan seperti ini. Ha..ha.. Ini sebab excited sangat nak pergi sekolah dan bersiap dalam gelap.
(4) Selepas balik dari sekolah, kami bergegas pula ke Kedah untuk menghanta bang ngah yang akan memulakan sekolah sabtu ini di tingkatan 2. Doa aku semoga abang ngah lebih berdisiplin, belajar bersungguh-sungguh dan menunjukkan peningkatan yang lebih memberansangkan dalam pelajaran.

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails