nuffnang

Kelantan Darul Naim

12/12/2009 Sabtu. Slps check out dari BRR, perjalanan diteruskan menuju ke Kelantan. kami diingatkan untuk berhenti di kawasan yang dinamakan Titiwangsa untuk berehat kerana menurut ceritanya tempat ini sangat cantik, nyaman dan berada di puncak banjaran titiwangsa.



R&R Titiwangsa ini tepat seperti yg digambarkan. kami sampai dlm pkl 12.30 tengahari, matahari bersinar terik namun, udara sejuk bertiup nyaman. Pemandangan di sekitar lembah di tepi R&R ini, subhanallah, sgt cantik dan indah. Kami pun tak melepaskan peluang untuk merakamkannya.

Selepas itu kami meneruskan perjalanan tanpa henti hinggalah samapai ke kawasan UITM, Machang untuk mengisi perut. Alhamdulillah, tom yam, daging masak merah, telur bungkus dan kailan ikan masin di sini tidak mengecewakan dari segi rasa tetapi agak mahal jika nak dibandingkan dengan harga di Bangi.

Akhirnya kami sampai di destinasi penginapan kami di Kg. Telipuk, Pasir Putih. Tuan rumah iaitu Abg Zek dan Kak Yati sebenarnya adalah kawan karib abang aku, namun keakraban mereka ini telah menyebabkan kami menganggap mereka sebagai keluarga. maka jika ke Kelantan di sinilah destinasi kami adik beradik.

Selepas asar kami bergerak ke kawasan Tok Bali dan juga melawat kawasan Sudara Beach Resort. Pemandangan kedua-dua tempat sangat indah terutama di waktu senja. Kami pernah ke tempat ini kira-kira 10 tahun yang lalu. Kawasan Tok Bali ini belum dibangunkan sepenuhnya tetapi Sata yang dijual di sini, masih lagi enak.

Esok kami bercadang untuk ke Kota Bharu bagi melawat pasar Siti Khadijah, Buluh Kubu dan semestinya Wakaf Che Yeh. Pemandu pelancung, Cikgu Rusni dan Cikgu Lela dihubungi tapi hanya Cikgu Rusni sahaja yang free esok.

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails