nuffnang

Di Terengganu



Pasar payang dari luar





Istana Maziah



Bas Bandar "Cas Ligas" yang unik



Antara pengunjung di surau Pasar payang.

Kami berada di Terengganu pada hari yang
kedua. Pada hari ini kami akan ronda-ronda pasar payang dan sekitar pekan Kuala Terengganu. Selepas itu kami ke masjid kristal yang terkenal tu dan seterusnya melawat taman tamadun islam dimana di kawasan ini dibina replika masjid yang terdapat pada setiap negara didunia.

Replika masjid-masjid ini amat menarik dan dapat memberi pengetahuan tambahan kepada para pengunjung dengan adanya tayangan video berkenaan dengan masjid yang terpilih. Kawasan yang perlu di kunjungi agak luas dan waktu tengahari bukanlah masa yang sesuai kerana amat meletihkan.

Pada petang yang sama kami perlu bertolak ke Kuantan kerana dua orang anak kami yang telah tamat menyertai program thafiz dan mengaji di Temerloh akan dibawa oleh adik ke Kuantan. Kami akan bertemu di Seri Malaysia Kuantan. Sebelum keKuantan kami mengunjungi rumah kawan anak kami di Pulau Duyung. Laksa dan keropok ikan bergoreng yang dihidangkan amat menyelerakan. Dah tu dapat pula bekal untuk makan di perjalanan nanti. Alhamdulillah, terima kasih Q nanti kami datang lagi!!

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails