nuffnang

BELUM RAINFOREST RESORT

Kami sampai di Belum Rainforest Resort No. Tel: 059716800 pada pukul 5.30 petang. Hotel yang sangat cantik, di atas Bukit menghadap tasik banding yang Indah. Hotel ini adalah salah satu projek EMKAY. Isshh kaya betul pakcik ni propertynya ada di seluruh Malaysia, Asian dan Dubai. Aku bangga gak sbb ada gak org Melayu yang kaya mcm ni.Menginap di sini kami ada masalah untuk makan malam kerana pada malam ini hotel hanya menyediakan buffet berharga RM35 seorang. Di luar kemampuan kami. walau pun mungkin kami boleh membayarnya, tapi kami rasa kemampuan perut kami berempat cuma bernilai RM20 keRM30 je. Ini suatu pembaziran.

Kami pergi makan di kawasan jeti awam terletak 1km dari sini. hanya ada 1 restauran sahaja. kami tiada pilihan. Kesilapan terbesar aku ialah lalu di blkg restauran tersebut. Aku boleh lihat ayam di letakkan di blkg kedai tidak bertutup dan lalat banyak di atasnya. Aduh, tekak ku berasa kembang tapi aku tiada pilihan. nasib baiklah nasi goreng yang ku order tidak mengandungi ayam.Aku tak dapat menghabiskan nasi goreng tersebut atas dua sbb : pertama nasinya mentah, kedua: gmbrn di blkg restaurant itu menghantui ku...aduh, cukuplah sekali aku mengalaminya.
Esok kami akan breakfast di hotel dan meneruskan perjalanan ke Pasir Putih.

Banyak aktiviti menarik kami boleh buat esok sblm bertolak balik. antaranya island hopping, fishing, bamboo rafting, jungle tracking, dll lagi. Kami bercadang untuk mengikut aktiviti island hopping esok. Setelah diperbincangkan kami batalkan atas beberapa sebab : 1) 2 org lagi anak kami tidak turut serta. Tak best, fmly members tak ckp. 2)Harganya untuk 4 orang, melebihi harga untuk 1 bot 16 orang ke Tasik Dayang Bunting.3) Aku memang agak seram untuk berada di tasik / lombong seperti ini. Aku selalu membayangkan hidupan airnya seperti buaya besar, anaconda, naga dan even dinosour (opps...dinosour hidup dalam air ke?). tidak...aku selalu berdoa untuk tidak mati dalam air (lemas) atau kemalangan. Ngeri. Kalau boleh biarlah aku mati tersenyum di atas katil. (Ishh, macam cerita P.Ramlelah pulak).

Banyak gambar telah di ambil, tapi tak dapat nak diuploadkan lagi kerana capaian broadband di sini agak slow. tapi ok gaklah celcom bb ni..kat tengah hutan ni ada gak taliannya ya...

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails