nuffnang

Tip Of Borneo


Masih banyak lagi kawasandi Kundasang yang belum di jelajahi namun lantaran kesuntukan masa kami perlu meninggalkan pekan Kundasang yang nyaman ini. Setelah bersarapan kami bergerak menghala ke Kota Belud. Perjalanan menuruni bukit adalah selesa. Sebelum sampai ke Tamparuli, kami membelok kekanan menghala ke Kota Belud. Di sepanjang perjalanan ini kami amat teruja dengan pemandangan yang amat indah. Sungai yang di temui amat jernih dan nyaman. Masih tiada tanda-tanda pencemaran.

Kami tiba di Kota Belud dalam jam 11 pagi. Tempat tujuan utama adalah kawasan tamu Kota Belud yang terkena. Namun pesta tamu yang besar dan masyhur itu tidak ada pada masa kunjungan kami. Apa yang ada hanya pasar minggu sebagaimana yang terdapat diTemerloh.



Setelah berada di sini lebih kurang 1 jam lebih, kami bergerak menuju ke Kudat. Jarak perjalanan dalam lingkungan 90Km. Silap percaturan telah menyebabka kami panik seketika. Kami tidak mengisi minyak kereta di Kota Belud. Meter minyak mula berkelip menandakan minyak semakin kurang. Alhamdulillah kami sempat tiba di Kota Marudu dan mengisi minyak dan terpaksa menambah perjalanan sejauh 20Km lagi!!

Kami tiba dikawasan yang di berikan gelaran Tip of Borneo dalam pukul 2ptg.  Segala puji bagi allah yang memberikan kami melihat kebesaranya, pandangan di sini amat indah, laut yang cantik dengan kesan hakisan ombak yang membentuk landskap yang menakjubkan! hilang segala penat memandu dan stress yang di alami untuk tiba kesini!!



Keasyikan pemandangan membuatkan kami tidak sedar masa berlalu dengan pantas. Kami perlu balik ke kota Kinabalu pada petang ini juga danperjalanan lebih dari 150km perlu diharungi.

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails