nuffnang

YAHOOO!!! cuti sekolah

20.11-2009, Yes, hari ini hari terakhir persekolahan. Anak-anak tersenyum gembira, mak pak lagi suka...terutama aku. Lega. Tugasan selama setahun mendidik anak-anak murid telah terlaksana.Terasa lelah melepaskan tugas. tapi pada hakikatnya tugasan cikgu belum berakhir sepenuhnya. Banyak lagi kerja- kerja sekolah yang perlu dibereskan.
Hari ini ibu bapa dijemput ke sekolah menandatangani report card anak-anak. Pelbagai kerenah dapat dilihat. Ada yang suka, gembira, marah, kecewa, berlagak dan demanding. Namun itulah hakikat manusia.
Tahun hadapan semua anak-anak ku akan bersekolah penuh termasuk maknya. Tak dapat nak dibayangkan untuk mengatur mengambil dan menghantar anak-anak utk ke sekolah kebangsaan dan sekolah agama. Nasib baik kedua-duanya akan diletakkan di sessi yang sama.
Tiada jadual cuti-cuti Malaysia di atur pada cuti kali ini kerana Kakak masih belum selesai peperiksaan SPMnya. Habis-habis pun kami cuma akan ke kedah menjemput kakak pulang setelah bermastautin di Kedah selama 5 tahun.

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails